گروه فرهنگی و هنری ایلیا

گروه فرهنگی و هنری ایلیا

یه وبلاگ گرم و تخصصی
گروه فرهنگی و هنری ایلیا

گروه فرهنگی و هنری ایلیا

یه وبلاگ گرم و تخصصی

فعالیت‌های تئاتری خسرو شکیبایی در قالب فیلم مستندی آماده می‌شود

فعالیت‌های تئاتری خسرو شکیبایی در قالب فیلم مستندی آماده می‌شود
ایران تئاتر -  سرویس خبر   

فیلم مستند زندگی هنرمند فقید‌ خسرو شکیبایی در سه بخش زندگی تئاتری، سینمایی و بازسازی برخی قسمت‌های زندگی این هنرمند با همت شرکت فرهنگی ـ هنری چهره‌آزاد ساخته می‌شود.
مهرتاش مهدوی، کارگردان فیلم مستند زندگی هنرمند فقید تئاتر، سینما و تلویزیون خسرو شکیبایی، با اعلام این خبر گفت:«این فیلم مستند با اشاره‌ای به زندگی و فعالیت هنری خسرو شکیبایی ساخته می‌شود، اما به جزئیات زندگی او نمی‌پردازد، چرا که این فیلم 90 دقیقه‌ای مجال مناسبی برای پرداختن به جزئیات نیست. این فیلم بیشتر به شخصیت هنری شکیبایی می‌پردازد و این که چگونه فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده و به سینما راه پیدا کرده است.»
وی در ادامه افزود:«این مستند با مشورت جمشید مشایخی تهیه شده و با توجه به این که ایشان از پیشکسوتان تئاتر محسوب می‌شوند با حساسیت خاصی نسبت به این مسئله اطلاعات را ارزیابی می‌کنند.»
مهدوی خاطر نشان کرد:«به دلیل این که مرحوم خسرو شکیبایی در اکثر تئاترهایی که کار کرده، مجید جعفری نیز حضور داشته است، در خصوص اطلاعات تصویری این فیلم به سراغ آقای جعفری رفته‌ایم و قرار است که از همکاری ایشان نیز استفاده کنیم. ضمن این که بخشی از اطلاعات تصویری تئاترهای مرحوم شکیبایی توسط ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر ایران، تامین شده که در مراسم بزرگداشت مرحوم شکیبایی در خانه هنرمندان ایران نیز پخش شد.»
کارگردان فیلم مستند خسرو شکیبایی در پایان خاطر نشان کرد:«ساخت فیلم با تکمیل بخش فعالیت‌های تئاتری و سینمایی مرحوم شکیبایی ماه آینده به پایان می‌رسد. تهیه کننده‌ جمشید مشایخی و جمشید شاه‌محمدی هستند و نویسندگی گفتار متن آن توسط الهام قره‌خانی صورت گرفته است. همچنین نوژن سلیمانی‌رهبر جانشین تولید و جمشید کرمانی عکاس‌ و تصویربردار فیلم هستند.»
گفتنی در کارنامه فعالیت‌های مهدوی تهیه سه فیلم مستند از مرحوم علی حاتمی و ساخت یک‌ فیلم مستند از زندگی جمشید مشایخی دیده می‌شود.